2011年6月4日 星期六

【 Paradox Secret 】

How many lives do we live? How many times do we die? They say we all lose 21 grams... at the exact moment of our death. Everyone. And how much fits into 21 grams? How much is lost? When do we lose 21 grams? How much goes with them? How much is gained? How much is gained? Twentyone grams. The weight of a stack of five nickels. The weight of a hummingbird. A chocolate bar. How much did 21 grams weigh?   -- 21 Grams


臟搏擊負負,隔著薄膜對過去比著手勢,逆著光有工作的影,再沒什麼可想起。

青春非我能度量,只能知道逝去多少,那一段結束便起下一段沒得拒絕的新苗,

便認識這話:也許你我終將行踪不明,但是你該知道我曾因你動情


就如同以往那樣魯莽無禮的對待我吧,直到磨穿了我的掌心就可以放開。


把你能拿走的都取去吧,所有我彼時欣然無知的文字語言畫像,將它們模糊梗概的以你的名字

眾取寵,我無所懼畏,愛無所懼畏,只餘下憐憫。

沒有留言:

張貼留言